Terbantut

Pagi ni, pukul 6 abang dah bangun kejutkan aku, lepas solat terus siap2. Hari ni aku ke LPPKN sekali lagi.. Seperti biasa selepas tol kat Subang tu.. jem berjela2 sampai jejambat dekat motorola baru clear.

Pukul 8.01 pagi sampai, parking. Amik nombor… yes!! 001… nurse dokte ghafar tersengih2 memandang aku… hehehehe.. Baru duduk je, nama aku dipanggil.. soh kencing dulu. Hati aku dah berdebar2 dah ni… rasa nak tercabut jantung gue.. Nurse pun panggil soh masuk terus.. Disuruh baring dalam keadaan terkangkang.. wawawawa… 

Abang? aku bengang ngan dia hari ni… jalan jem.. dia penat pastu bising kat aku.. lain kali tasya bawa keta ler..  pastu sibuk minta maaf kat LPPKN.. tau takut. Tgh baring tu ade 3 kali bunyi telefon.. camne aku nak jawab, tgh dalam keadaan camtu… hehehehehe aku tau abang call.. riso ler tu…

Lama menunggu dokte… cepat ler dokte, penat terkangkang ni… dekat 10 minit dokte masuk.. huh! dah masuk angin… hahahhaha. Dokte pun masukkan kamera, dia gi belah kiri dulu.. wah!! 17X25.. dokte kata bagus… tapi ade satu je tinggal.. satu lagi mana tah… pastu dokte gi kanan pulak.. 9×11 dan 9×10… pulakkk… tak beso pulakkk… lagi satu pun hilang

Siap.. dokte kata.. nampaknya tak beso.. cuma kita berharap.. yang belah kiri tu beralih tempat.. Hahahahaa, aku citer kat abang, dia tanya camner nak alihkan…? aku kata.. goyang2 montot lah! hahahhaha

Dokte kata… bulan ni tak payah buat IUI karang membazir je.. Bulan ni cuba sendiri.. Nanti saya bagi ubat.. makan utk 7 hari berturut2.. kalo period tak dtg lepas seminggu datang balik sini.. Kita buat UPT.Kalo period ade, buat seperti bulan lepas balik, kali ni saya bagi dos lagi besar. huhuhuhu…

Keluar dari bilik dokte tu, aku rasa semacam… kecewa sangat! Citer dengan abang, alhamdulillah abang memahami… kita dah usaha.. dah tuhan tak nak bagi lagi nak buat macam mana… redha je lah.. kata abang. Aku cepat2 tersedar.. sebagai manusia.. kita kena redha dengan ujian yang Allah bagi.

Selepas bayar ubat..58 hengget.. aku ngan abang turun ke kantin di tingkat 2. Ambil nasi himpit goreng dan nasi goreng sikit. Abang asyik pegang tangan aku.. bagi semangat pada diri masing2.

Keluar dari LPPKN.. aku menuju ke Amcorp Mall, memandangkan baru pukul 10. Aku ajak abang minum lagi… sambil tunggu Creative Cottage buka. Lepas minum tak bukak2 lagi kedai nya…

Pelik.. Abang pun pergi tanya budak Kenny Rogers tu… tutup ke hari ni? budak tu kata biasa pukul 10 dah bukak.. Aku cakap dengan abang, pukul 11.15 takde.. kita balik. Ngam2 nak bergerak tu, tuan kedai pun datang.. dalam hati cakap, kejaplah, orang tu mesti penat, tup2 dia tutup kedai balik! eh, ape kena orang ni? Abang gelakkan aku. Kejap lah.. orang tu pergi amik barang agaknya… dekat 15 minit tunggu.. Security kat situ dah pandang semacam. Pukul 11.35 tuan kedai pun masuk. Leganya…

Dia pandang aku.. nak beli barang ke? a ah.. balasku. Aku pun capai duraclear yang kak mas kirim dan penutup botol. aku beli tisu lagi, dengan papan kraf. Kenapa lambat bukak hari ni.. Perut saya meragam hari ni… wakakakaka.. sakit perut rupanya…

 

Selesai… aku ajak abang pergi Leno Shah Alam, abang tak nak.. Terus dia suruh masuk Jusco… aik… tadi kata takmo tgk wayang. Bolehlah yang… abang memujuk. Ye lah2.. aku pun nak hilangkan keresahan hati.. Abang pilih cerita The Happening. Cerita tentang satu toksin yang disebarkan diudara membuatkan orang yg terhidu membunuh diri.

Habih citer… bergegas balik.. sebab nak Zohor kat rumah.. lepas Zohor terus tido. Kepenatan menunggu kedai bukak… wakakakka. Pukul 4.30, Abang kejutkan solat Asar, lepas tu Abang pergi buat kunci.. kunci dia mana ntah hilang… ggrrrr.. cakap pelupa tak terima!

Balik dari buat kunci, abang ajak pergi makan.. dia kata abang nak makan byk2 hari ni… tension ke? adalah sikit… ini yg kitorang makan…

Balik… tgk berita…  pukul 9 aku gi umah mak, abang pergi keje…

Pagi 18 June 2008. Lepas subuh, aku ngadap tv sementara embah mandi, pengacara Ally dan Abby citer pasal makan. Aku try call.. Mazidul angkat phone. Dia kata.. umur bape? aku cakap 28, dia kata macam budak sekolah!! wakakakkakaka…

 

 

 

 

 

 

 

 

 

2 Responses so far »

  1. 1

    hopeful said,

    cayalahh… juara pergi awal..good luck..
    dalam process meninject jugak nih…
    moga2 berjaya.. amin.

  2. 2

    dyna80 said,

    hai… tq… semoga berjaya jugak…any progress citer kat tasya…
    wokeh!!


Comment RSS · TrackBack URI

Leave a comment